תכנית יום ההולדת


תכנית יום ההולדת

ביום הולדת קרקס יש שלושה אלמנטים – סדנה באמנויות קרקס, הפסקה עם טקס יום הולדת, ומופע.
להלן פירוט מדוייק יותר של איך יום ההולדת נערך:

  1. סדנה באמנויות קרקס
    הסדנה נפתחת ברבע שעה של מופע הכולל הסברים והדגמות מרשימות באביזרי קרקס שונים. גם ילדי יום ההולדת משולבים במופע הדגמה זה.
    כל ילד מקבל ציוד מקצועי הכולל מגוון אביזרי קרקס (דיאבולו, פלאוורסטיק, צלחות סיבוב, כדורי ג'אגלינג, טבעות, אלות, פויז, מקלות סרט, להטוטי איזון ועוד) ומתנסה במגוון המשחקים תוך קבלת הדרכה אישית לשיפור היכולת.
    הפעילות כיפית, תורמת לפיתוח קואורדינציה, איזון גופני וריכוז, והינה בלתי תחרותית לחלוטין (אין "פרסים" וכיו"ב).
    משך הסדנה מוכתב במידה רבה על פי גיל הילדים: למוטוריקה ולקואורדינציה של ילדים בני 5 או 6 מתאימה סדנה של כ 30 דקות; ילדים בני 10, לעומת זאת, יהיו על פי רוב בשיא ההתלהבות גם אחרי 50 דקות. לכל קבוצת ילדים ולכל סדנה דינמיקה משלה, ולכן משך הזמן המדוייק הינו גמיש ונקבע בשטח.
    .
  2. הפסקה וטקס יום הולדת
    עוצרים את הסדנה כשהילדים עוד נלהבים, כדי להשאיר "טעם של עוד". הציוד נאסף, והילדים מוזמנים לכיבוד ולשתיה ולהפסקה של מספר דקות.
    אחרי מספר דקות מרכזים שוב את הילדים ולפני המופע עורכים טקסט יום הולדת בהתאם לרצון הילד וההורים – עוגה ונרות, הרמה על כיסא, שירי יום הולדת ועוד.
    מנסיון עדיף לערוך את הטקס באמצע, כשהילדים בפוקוס מלא, ולא בסוף המופע שכן לאחר להטוטי האש קצת קשה לרכז את הילדים הנרגשים…
    את חלוקת העוגה עצמה לילדים כדאי להשאיר לסוף.
    .
  3. מופע להטוטים
    המופע בנוי במיוחד לימי הולדת, כאשר בעלי השמחה משמשים בו בתפקיד מרכזי של "שוליית להטוטן" ונמצאים על הבמה לכל אורכו, כמובן רק אם הם רוצים בכך (יש גם ביישנים והכל לפי רצון הילד).
    המופע משלב הומור ואינטראקציה משעשעת יחד עם להטוטים ברמה גבוהה: חרבות, לפידים, תרגילי איזון, בליעת אש, חד אופן, שרשראות אש מרהיבות ועוד. ילדי יום ההולדת מקבלים כמובן פוקוס מירבי. 

 


 

פרטים טכניים על הפעילות:

המקום האידיאלי לעריכת הפעילות הינו אולם שהינו גדול מספיק כדי להכיל את כל הילדים ושהתקרה שלו גבוהה מ 2.60 מטר. אין בעיה לקיים גם את קטעי האש באולם סגור, שכן החומרים בהם נעשה שימוש להדלקת האש מיועדים ומתאימים לכך.
ניתן בהחלט לבצע את המופע גם בחצר או אף בפארק ציבורי, וגם בתנאים כאלו אנו דואגים להגברה ותאורה מקצועית בסיוע גנרטור מושקט וציוד הגברה ותאורה מיוחד.
כדאי רק להביא בחשבון את תנאי השטח שעשויים להשפיע לרעה על המופע ולנסות ולצמצם אותם:

  • שמש
    פוגמת מאד באפקט של להטוטי האש.
    אם האירוע מתקיים בחוץ יש לבחור אזור מוצל וכדאי גם לקבוע את שעת הפעילות כך שסופה ייערך כבר בשעת ערב
  • רוח
    עשויה להפריע גם לקטעים מסויימים במופע, וגם לפעילות הילדים בסדנה.
    יש לבחור מקום מוגן מרוח
  • קרקע
    השטח עליו נערך המופע חייב להיות ישר -ולא משופע.
    מעבר לכך שהשטח יהיה מפולס, כדאי גם שהקרקע תהיה קשה.
    על אדמה, חול או משטח לא אחיד כגון דשא גבשושי, למשל, אי אפשר ליסוע על חד אופן.